Ціни на одяг та взуття в Україні зросли майже на 8%. Такими є дані Держстату, а опитані нами покупці кажуть: вдягнутися цього року на зиму ще дорожче.
Як заощадити, дізнавались "Сьогодні".
Купівля у ТЦ та на ринку
За кольором, виглядом та розміром киянка Ірина Яренко у столичному торговельному центрі шукає пуховик. Кожну річ ретельно оглядає, потім міряє і уважно вивчає ціни.

"Дуже добре сидить, легка, тепла, я одягла, і мені вже жарко, на зиму буде дуже добре. Я ще поміряю, походжу. Ця куртка – 2920 грн", - каже Ірина.
Чоловічий пуховик дорожчий. Олександр Завивалов підібрав собі за 3400 грн. Він носить одяг 56-го розміру. Впевнений – ціна куртки відповідає якості. Прослужить не один сезон.
"Краще взяти таку, яку будеш носити один, або два, або три сезони. У мене була куртка, попав під дощ – вона замерзла, і я відчував. Має бути якісна", – розповідає Олександр.
Продавці кажуть, як порівнювати з минулим роком, ціни на зимовий одяг уже зросли у середньому на 10%. Та ще можна купити торішні колекції зі знижками.
"На 5-10% подорожчала нова колекція в цьому році. Залишки є з минулого року, і вони вже йдуть зі знижками 20-30%", - ділиться продавець-консультант Анна Нетішинська.
А ще на зиму потрібні светри, шапки, шарфи. Усе це Вероніка планує купити і починає з рукавичок. А потім переходить на взуття. З бюджетом на зимовий гардероб визначилася.
"Тисяч 20, напевно, щоб був увесь гардероб. Ще 5 тисяч на взуття, ще дві на шарфик та рукавички я готова витратити", – каже вона.
Ціни на столичних ринках геть інші. Та з обновками кияни не поспішають. Лариса із чоловіком зекономлять на взутті. Носитимуть торішнє. Потрібно купити тільки синові-підлітку.
"Зимову до півтори-дві (тисячі). Син росте, краще дітям оновлювати, на собі заощадимо. Ми купуємо для себе на два сезони, а іноді, може, і на три", - каже жінка.
На ринках дитяче взуття за вартістю майже нічим не відрізняється від дорослого. А ще можна торгуватися. Поки Анастасія один за одним приміряє пуховики, мама збиває ціну. Каже, у магазинах такої знижки не виторгуєш.
Купівля в інтернеті
Заради економії часу та грошей українці частіше купують речі в інтернеті. Згідно з опитуванням дослідницької компанії Gradus Research, взуття та одяг виявилися найпопулярнішими товарами. 42% користувачів купують їх онлайн.
Також українці купують в інтернеті:
- гаджети, комп'ютери та аксесуари – 34%;
- засоби гігієни, догляду за собою – 31%;
- косметику та парфумерію – 30%;
- дрібну побутову техніку – 30%;
- ліки (зокрема, вітаміни, БАДи) 28%;
- товари для дітей – 23%;
- товари для дому (посуд, декор тощо) – 23%.
Олена одяг шукає на кількох сайтах одночасно. Запевняє: ту саму куртку, яку побачила в торговельному центрі, можна придбати у кілька разів дешевше в інтернеті. Досвідчені шопери кажуть: заощадити можна, але потрібно шукати акції, порівнювати ціни і ретельно переглядати свій гардероб.
Раніше ми повідомляли, що десятки тисяч гривень українці витрачають на непотрібний одяг, який припадатиме пилом у гардеробі роками. Психологи вбачають у цьому ментальну проблему – таким чином людина намагається підвищити самооцінку.
Нагадаємо, кожен п'ятий українець економить на взутті й шукає босоніжки, кросівки та чоботи дешевше. Найчастіше невисока вартість приваблює молодь до 25 років. Але такого взуття часто не вистачає навіть на один сезон – проблеми з дешевим взуттям виникали у трьох із чотирьох опитаних покупців. Такі результати показало опитування Gradus Research.